آفتاب نیوز

داغ ترین خبرهای روز دنیا و انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

آفتاب نیوز

داغ ترین خبرهای روز دنیا و انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. | راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

الفبای تکنسین دندانپزشک: در ابتدا ممکن است برای شما سوال پیش آید که تکنسین دندانپزشک کیست؟ در واقع تکنسین دندانپزشک همان دستیار دندانپزشک است که در حین انجام عملیات درمانی در کنار دکتر دندانپزشک، به او کمک می کند. اما این تعریف را نمی توان توضیح کاملی از شغل تکنسین دندانپزشک دانست. چرا که یک دستیار وظایف و مسئولیت های بیشتری دارد که این وظایف را می توان از مراقبت از بیمار و برنامه ریزی قرارهای ملاقات، تا عکس برداری اشعه ایکس و … در میان این وظایف، یکی از مسئولیت هایی که آموزش الفبای تکنسین دندانپزشک برای انجام آن ضروری می باشد، آشنایی دستیار با ابزار ها و تجهیزات دندانپزشکی است. چرا که مهم ترین وظیفه یک دستیار دندانپزشک، آماده سازی وسایل و ابزار ها قبل از شروع کار و تحویل تجهیزات خواسته شده در حین کار به دکتر می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که وجود این مسئولیت نیازمند آموزش الفبای تکنسین دندانپزشک است. فیشور سیلانت کودکان در ادامه شما را با ابزار های کاربردی در این شغل، آشنا خواهیم کرد.

  • مشخص بودن لثه در حین لبخند
  • بیماری های روانی
  • تغییر رنگ و کدورت دندان
  • ارتودنسی در بزرگسالان
  • کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی
  • معاینات عمومی بهداشت دهان و دندان
  • فروش ویژه
  • آموزش چگونگی نگهداری از دندان و دهان

در این صورت شما کاملاً بیهوش می شوید ، دردی احساس نخواهید کرد ، عضلات شما شل می شوند و فرآیند عمل را به فراموشی میگذرانید. سطح آن با توجه به هر بیمار و همچنین روش کار متفاوت است. در این روش دارو از طریق ماسک صورت یا IV تجویز می شود. این کار خطرات مختلف خود را دارد. عوارض دندانپزشکی با بیهوشی چیست؟ عوارض جانبی این کار بستگی به نوع بی حس کننده مورد استفاده دارد. خطرات بی حسی عمومی نسبت به بی حسی موضعی یا آرام بخشی بیشتر است. همچنین واکنشها بر اساس عوامل فردی متفاوت هستند. در برخی مواردی که به داروها epinephrine اضافه می شود مشکلات قلبی و فشار خون دیده میشود. این موارد نمونه هایی از عوارض جانبی است که گزارش شده است. لذا شما باید از دندانپزشک خود در مورد داروها و نگرانی های خود، سوالاتتان را بپرسید. برای اینکه بدانید آیا دندانپزشکی با بیهوشی بهترین انتخاب برای شما است یا خیر، شرایطی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

به عنوان مثال: افرادی که با مشکل رقیق بودن خون مواجه هستند، انجام برخی از اموردندانپزشکی برای انها خطرناک است و باید از روش هایی برای انها استفاده شود که خونریزی در آن به حداقل برسد. علاوه بر آن وضعیت دندان ها نیز مساله مهمی در تعیین هزینه هستند زیرا بر اساس وضعیت دندان ها ممکن است که فردی برای درمان نیاز به درمان های وابسته به درمان اصلی باشد. به عنوان مثال: شخصی که بخواهد دندان های خود را لمینت کنند باید در ابتدا مشکلات دندانی خود را برطرف کند و سپس از لمینت استفاده کند که این مساله باعث افزایش هزینه می شود. دستمزد پزشک: پزشکان و متخصصان دندانپزشکی دارای دستمزد های متفاوتی هستند و دستمزد انها وابسته به تخصص و مهارت آنها است. دندانپزشک کیست در نتیجه دستمزد پزشکی که به آن مراجعه می کنید در هزینه دندانپزشکی موثر است. کلینیک دندانپزشکی: علاوه بر موارد فوق، کلینیک های دندانپزشکی نیز بر اساس کیفیت ارائه خدمات از هزینه های متفاوتی برخوردار هستند.

تجهیزات دندانپزشکی از نظر نوع کاربرد تنوع بسیار زیادی دارند. این تجهیزات را می توان به گروه های تخصصی تر نیز تقسیم کرد. تجهیزات استریل، عمومی، جراحی، اندو، تصویربرداری، ابزارها، ساکشن، کمپرسور و یونیت صندلی و … همه در لیست تجهیزات دندانپزشکی قرار می گیرند. این زیر مجموعه ها خود شامل دستگاه و ابزار آلات متنوعی هستند. برای مثال ابزارآلات دندانپزشکی را می توان در دسته های ابزار معاینه، ابزار دستی، ابزار چرخشی و … قرار داد. در این مقاله لیست کاملی از ابزار و وسایل دندانپزشکی که امروزه در دسترس است، ارائه می شود. دستگاه جرمگیری در انواع داخل یونیتی، پریودنتال و … کمپرسور در انواع تک یونیته، دو یونیته، سه یونیته و … در لیست بالا همه ابزار ها ارائه نشده است. با توجه به این نکته که ابزارهای دستی نیز ازجمله اقلام پر کاربرد در مراکز دندان پزشکی هستند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. علاوه بر تجهیزات ذکر شده اقلام و وسایل دیگری نیز هستند که وجود آن ها برای هر عملیاتی در دندانپزشکی ضروری است. از جمله آنها مواد مصرفی میباشد.

داروهای حاوی ترکیبات آسپرین به علت افزایش احتمال خونریزی، در دوره بارداری تجویز نمی گردند. اکیدا به مادران باردار توصیه می گردد که هیچ دارویی را (حتی داروهای گیاهی) بدون مشورت و تجویز پزشک استفاده نکنند. در رادیوگرافی های پزشکی و دندانپزشکی از اشعه ایکس برای تصویر برداری استفاده می شود. اگر چه خاصیت جهش زایی برای اشعه ایکس اثبات شده است. ولی میزان اشعه ای که در رادیوگرافی های دندانپزشکی استفاده می شود بسیار پایین است. بدن هر انسان به صورت روزانه از فضای اطراف اشعه ماوراء بنفش خورشید، اشعه های رادیواکتیو ناشی از سنگهای زمین، اشعه کیهانی و انواع تشعشات دستگاههای الکتریکی را جذب می کند. تشعشع کیهانی بویژه در سفرهای هوایی بیشتر است. میزان اشعه رادیوگرافیهای دندانپزشکی بقدری ناچیز است که خطر احتمالی آن از تابش شدید اشعه خورشید یا اشعه ناشی از دو ساعت سفر معمولی با هواپیما کمتر است. بنابراین خطر فرضی این رادیوگرافیها در حد خطر بسیاری از فعالیتهای روزمره و معمول بوده و قابل اغماض است.

به هر عضوی مصنوعی که به عضوی از بدن طبیعی تعویض شود پروتز گفته می شود. این نوع کاشت ها می توانند روی تاج دندان و ریشه دندان باقی بمانند ، یا روی بافت های صورت یا دندان قرار بگیرند و یا اگر کاشت وجود دارد می توانند روی آن نصب شوند. هدف از پروتز دندان بازگشت عملکردهای طبیعی دهان (جویدن ، گفتار و بلع) به بیمار و همچنین ایجاد ظاهر بهتر است. با وجود اینکه ریشه ها گاهی اوقات غیر قابل جبران به نظر می رسند ، می توان آنها را فقط با یک تاج دندان با جراحی طولانی شدن تاج یا درمان ریشه حفظ کرد. بهتر است تا آنجا که ممکن است از استخراج ریشه خودداری کنید و فقط در مورد آخرین استفاده از آنها استفاده کنید. پروتزهای ثابت عمدتا عملکرد کافی و زیبایی ظاهری دارند. پروتزهای ثابت می توانند از پرسلان یا فلز پرسلان ساخته شوند. پروتز متحرک بیشتر در مواقعی که دندان از دست رفته زیادی وجود دارد استفاده می شود و در مواقعی که بیمار به آن نیازی ندارد ، می تواند آن را برطرف کند.

با تراشیدن دندان، به نسج دندان آسیب میرسد. لمینت بدون تراش دندان این مشکل را در پی نخواهد داشت. در بعضی مواقع ممکن است مشکلاتی مثل شکستن یا لبپر شدن برای لمینت دندان پیش آید، در این حالت نمیتوان تغییراتی برای دندانهای تراش خورده ایجاد کرد و باید برای بار دوم باید دندانها را لمینت کرد. لمینت دندان: مشکلات و نامرتبیهای جزئی دندانها را میتوان با لمینت برطرف کرد. https://heravi-dental.ir/ اگر مشکلاتی مثل فاصلهی بین دو دندان را بتوان با لمینت برطرف کرد، نیازی به ارتودنسی دندان نیست. شکستگی و لبپریدگیهای جزئی دندانها با لمینت بدون تراش دندان اصلاح میشود. لمینت دندان و کامپوزیت دندان کاربرد درمانی ندارند و صرفا یک راه حل دندانپرشکی زیبایی برای پوشاندن نواقص زیبایی دندان ها می باشند. بنابراین برای دریافت لمینت و نیز کامپوزیت دندان باید پایه دندانی سالمی (بدون پوسیدگی،حفره و نیز بیماری لثه) داشته باشید. به طور کلی اگر موارد زیر، زیبایی دندان و لبخند شما را مختل کرده است می توانید برای رفع آنها و نیز بازگرداندن درخشش به لبخندتان از روکش های لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیت ونیر استفاده کنید.

1387. بررسی وضعیت انتشارات علمی دانشگاههای ایران طی سالهای 2002-2006 (براساس پایگاه Web of Science ). پاشاییزاد، حسین، غلامرضا فدائی، و علی رشیدی. 1389. تأثیر پژوهشی و استنادی نشر دسترسی آزاد: مروری بر متون. پاکدامن، نشانه. 1384. ارتباطات علمی در دانشگاهها با تاکید بر مشکلات دسترسی به مجلات علمی. پاکدامن، نشانه، و سیده فهیمه علوی. 1389. تحلیل استنادی مقالات فصلنامه تحقیق در علوم و مهندسی نفت (سالهای 80 -86). پریرخ، مهری، اسدالله آزاد، و فائزه دلقندی. 1386. تحلیل پیوندهای فرامتنی در وبسایتهای کتابخانههای دانشگاهی ایران. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی. پشوتنیزاده، میترا، ومرتضی کوکبی. 1388. بررسی رفتار استنادی اعضاء هیئت علمی دانشگاه شهید چمران. پشوتنیزاده، میترا، و فریده عصاره. تاجالدین، رؤیا. 1376. بررسی میزان همپوشانی عناوین نشریات ادواری لاتین (1996) حوزه کشاورزی در کتابخانههای تخصصی و دانشگاهی استان تهران. ترابیان، رودابه. 1388. تعیین رابطه بین خود استنادی و ضریب تاثیر در مجلات دسترسی آزاد حوزه DOAJ و ISI علوم پایه در پایگاههای اطلاعاتی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی