آفتاب نیوز

داغ ترین خبرهای روز دنیا و انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

آفتاب نیوز

داغ ترین خبرهای روز دنیا و انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. | راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

سه شنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳ ق.ظ

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

Air Purifierدستگاههای تصفیه هوا، آلودگی هوا را از kalinab.com بین میبرند! عموم مردم به اشتباه، چنین برداشتی از دستگاههای تصفیه هوا دارند و بعضاً افراد سودجو نیز برای فروش بیشتر اجناس خود، به آن دامن میزنند. درواقع، هیچ دستگاه تصفیه هوایی توان از بین بردن «آلودگی هوا» به معنای عام آن و جایگزینی اکسیژن خالص را ندارد. اما حقیقت دستگاههای تصفیه هوا چیست؟ برای آگاهی از پاسخ این پرسش از شما دعوت به عمل می آوریم بیانیه خبری که دفتر سامسونگ در تهران در همین راستا برای دیجیاتو ارسال نموده را در ادامه ی مطلب مطالعه فرمائید تا از جزئیات بیشتری مطلع گردید. دستگاههای تصفیه هوا، محصولاتی هستند که در اندازههای مختلف، تولید و روانه بازار میشوند. از مدل گردنی برای مصرف شخصی و تصفیه هوای داخل خودرو گرفته تا دستگاههای بزرگ برای مصارف خانگی و صنعتی، همگی تحت نام تصفیه هوا تولید میشوند. این دستگاهها همانطور که از نام آنها مشخص است، تنها میتوانند هوا را در یک فضای بسته مانند اتاق، پالایش کنند تا هوای محیط از مواد حساسیتزا، برخی میکروبها، گرد و غبار، پرز فرش، مبل و موی حیوانات پاکیزه شود.

Air Purifierدستگاه تصفیه هوا وسیلهای است که آلودگیهای هوا را حذف میکند. این وسایل عموماً به عنوان دستگاهی سودمند برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم، همچنین از بین بردن دود سیگار به بازار عرضه شده است. انواع تجاری دستگاه تصفیه هوا به صورت کوچک و مستقل یا در ابعاد بزرگتر که در دستگاههای تهویه مطبوع در صنایع پزشکی، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. گرد و غبار، گرده گیاهان، شوره حیوانات خانگی، هاگ قارچها و… میتوانند به عنوان آلرژی عمل کنند. تحریک آلرژی در افراد حساس، ذرات دود و ترکیبات آلی فرار (VOCs) میتواند یک خطر برای سلامتی محسوب میشود. قرار گیری در معرض ترکیبات مختلف مانند ترکیبات آلی فرار احتمال بروز علائم سندرم ساختمان را افزایش میدهد. تصفیه هوا به روشهای گوناگونی قابل انجام است. معمولاً استفاده از فیلتراسیون (فیلتر هوا و کربن اکتیو) بیخطرترین روش هستند زیرا هیچ محصول جانبی به هوا استفاده نمیکنند. اما سایر روشها مانند روشهای تولید اوزون، یونیزاسیون، الکترواستاتیک و پلاسما، لامپ یو وی و فوتوکاتالیتیک، روشهایی هستند که با استفاده از فعال و انفعالات شیمیایی یا اضافه کردن ذرات و گاز به هوا، عمل تصفیه را انجام می دهند.

  • قابل استفاده در رانندگی،دوچرخه سواری،پیاده روی و …
  • خدمات پس از فروش
  • CADR (سرعت تصفیه هوا): 500 مترمکعب در ساعت
  • شوره حیوانات خانگی
  • شناسه کالا
  • کاهش ذرات آز بست موجود در هوا
  • میزان CARD

یکی از پرفروش ترین محصولات تصفیه هوا در ایران و جهان محصولات هانیول است. از نظر کیفیت این محصولات کیفیت بالایی داشته منتهی از نظر قیمت نمی توان بهترین قیمت موجود در بازار دانست چرا که قیمت نسبتا” بالایی دارند. این محصول دارای حسگر تشخیص آلودگی و روشنایی خودکار محصول بوده همچنین در حالت شب ( آسایش ) تمامی نور های مزاحم جهت خواب آسوده در شب حذف می گردد. صدای بسیار کم و مصرف برق پایین ( حداکثر 52 وات ) از نقاط قوت این دستگاه تصفیه هوا است. این دستگاه جهت تصفیه هوای اتاق تا 42 متر مربع توصیه می شود هرچند جهت متراژهای بزرگتر تا حتی 100 متر مربع ( در صورتی که رفت و آمد زیاد نباشد ) نیز می توان از آن استفاده کرد. یکی از برند های نسبتا پرفروش در ایران بوده و نسبت به قیمت کارایی بالایی دارد. اگرچه شاید بتوان ضعف اصلی آن را پاسخگویی جهت متراژ پایین دانست ( تنها برای اتاق خواب توصیه می شود ) اما جدای از آن از کیفیت و امکانات مناسبی برخوردار است.

نتایج شکست به تصفیه هوا هنگام راه‌اندازی کسب و کار شما

دستگاههای تصفیه هوا، کارایی و بازده متفاوتی دارند که از 30 تا 99.99 درصد تفاوت میکند. فیلترهای گوناگون دستگاههای تصفیه، وظیفه اصلی را در تصفیه هوا به عهده دارند. دوباره به فضای اتاق دمیده میشود. اما باید توجه داشت که فیلترها از نوعی نباشند که گاز ازن (که محرک دستگاه تنفسی و ریههاست) و یون منفی تولید کنند. دکتر سراجی با عنوان این مطلب که عملکرد هر دستگاه را باید با توجه به هدفی که مدنظر داریم سنجید، میگوید: «البته همه دستگاهها بد نیستند و همه آنها خوب هم نیستند. باید ببینیم از یک دستگاه چه انتظاری داریم و آیا این دستگاه انتظار ما را برآورده میکند. برای مثال، به جز ریزگردها و ذرات معلق، مواد شیمیایی بسیاری در هوا موجود است که برای پالایش آنها، نیاز به تصفیهکنندههای شیمیایی است نه یک فیلتر ساده. شرکت سامسونگ الکترونیکس از جمله شرکتهای تولیدکننده دستگاههای تصفیه هوا است. از سوی دانشگاهها و مراکز علمی معتبر کشورهای انگلستان، کرهجنوبی و ژاپن به این شرکت اهداء شده است.

همه تصفیه هوا را دوست دارند

Air Purifierپس از خرید و تحویل دستگاه تصفیه کافی است آن را از جعبه خارج نموده و در محل مناسب قرار دهید و دوشاخه دستگاه تصفیه هوا را وارد پریز برق نمایید. توجه: فیلترهای برخی از مدل های تصفیه هوا را باید قبل از نصب از پلاستیک محافظ خارج نمود، بنابراین قبل از روشن نمودن دستگاه، درب آن را باز کنید تا از عدم وجود جلد پلاستیکی در اطراف فیلتر مطمئن گردید. محل نصب دستگاه معمولا دور از سرویس بهداشتی، دور از آشپزخانه، عدم مجاورت با فن اگزاست یا … در این روش 99.9% ذرات آلرژی زا شامل باکتری ها، ویروس ها، مایت ها، قارچ ها، کپک ها، مو و شوره حیوانات و غیره سوزانده می شوند. از مزایای این روش می توان به بی صدا بودن فرآیند و عدم نیاز به تعویض فیلتر اشاره نمود. حتما برای شما نیز پیش آمده است که تبلیغی از دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور را در فروشگاهها ببینید و از خود بپرسید: بالاخره تفاوت این دو دستگاه چیست؟

چرا شکست با تصفیه هوا از شما ساده‌تر است ممکن است فرض کنید}

دستگاه تصفیه هوا از جمله تجهیزات پزشکی است که در منزل، محل کار و مراکز درمانی، در ابعاد و مدل های مختلف کاربرد دارد. مهمترین نیاز بشر برای زنده ماندن هوای قابل تنفس است. اما متاسفانه همیشه هوای سالم به ویژه در شهرهای بزرگ در اختیار مردم نیست. به ویژه در فصول پاییز و زمستان که با پدید وارونگی هوا روبرو هستیم، هوای بیشتر آلوده میشود. از این رو نیاز به دستگاه ها و تجهیزاتی است که هوا را تصفیه کرده و سالم در اختیار ما قرار دهد. دستگاه های تصفیه هوا یا سیستم تصفیه هوای خانگی، آلودگی هوا را به میزان زیادی از بین میبرند. عملکرد این دستگاه ها به وسیله فیلترها و با جذب آلاینده ها طراحی شده است. فیلترهای این دستگاه انواع آلاینده شیمیایی و فیزیکی را به خود جذب میکنند و هوای محیط را تمیز و سالم مینمایند. استفاده از این دستگاه ها به ویژه در محیط های بسته ضروری است و افراد نیاز بیشتری به آن خواهند داشت.

Air Purifierنه، هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند دستگاه های تصفیه هوا می توانند ویروس کرونا را از بین ببرند. معمولاً فیلترهای HEPA می توانند ذرات کوچکی به اندازه 0.3 میکرون را به دام بیندازند، اما ویروس کرونا حتی کوچکتر است. برخی از تصفیهکنندههای هوا با لامپهای UV میتوانند پاتوژنهای کوچکتر را از بین ببرند، اما هیچ مطالعه خاصی وجود ندارد که نشان دهد آنها میتوانند ویروس کرونای جدید را از بین ببرند. آیا دستگاه های تصفیه هوا به خواب بهتر کمک می کنند؟ بله، تصفیه کننده های هوا با حذف مواد آلرژی زا از محیط داخلی شما به خواب بهتر کمک می کنند. آلرژن ها می توانند علائم اختلال خواب را در برخی افراد ایجاد کنند. سرفه مکرر، عطسه، یا مشکل در تنفس برخی از واکنش های آلرژیک هستند که بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارند. دستگاه های تصفیه هوا می توانند با به دام انداختن آلاینده ها ، احتمال بروز آلرژی را کاهش دهند. در محیطی تمیز و تازه خواب بهتری خواهید داشت.

  • لامپ مولد اشعه ماوراء بنفش
  • مشخصات کلی
  • محتوای کربن فعال با کیفیت بالا : 650000میلی گرم
  • فیلتراسیون چهارمرحله ای
  • ظرفیت پایین جاذبهای گازهای شیمیایی

Air Purifierاصولاً کسی از صدای مزاحم لوازم خانگی خوشش نمیآید زیرا مخل آسایش و روان شخص به شمار میرود. هنگام انتخاب تصفیه هوا به میزان صدای آن که برحسب دسی بل اندازه گیری میشود دقت کرده و انتخاب معقولانهای داشته باشید. حجم هوای خروجی در واقع کل حجم هوای تصفیه شده گفته میشود که در مدت زمان یک ساعت از دستگاه تصفیه هوا خارج میشود. هرچه این میزان بیشتر باشد، دستگاه کارآیی بیشتری دارد. بکار میروند. کیفیت و تعداد فیلترها از اهمیت زیادی برخوردارست و در واقع این دستگاه باید برای دفع ذرات درشت از پیش فیلتر بهره برده و سپس سایر آلایندههای هوای منزل توسط فیلترهای دیگر جذب میشود. پیشنهاد میشود در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا دستگاهی را انتخاب کنند که قابل حمل باشد. نکته جالب توجه اینست که اندازهی بزرگ دستگاه لزوماً به معنای توانایی بیشتر آن نیست، چه بسا یک دستگاه کوچک میتواند ظرفیت زیادی داشته باشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد تصفیه هوا شیائومی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی