آفتاب نیوز

داغ ترین خبرهای روز دنیا و انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

آفتاب نیوز

داغ ترین خبرهای روز دنیا و انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. | راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

آموزش قدم به قدم ساخت کانال یوتیوب

شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۰۹:۴۹ ق.ظ

آموزش قدم به قدم ساخت کانال یوتیوب

با آموزش ساخت کانال یوتیوب، می‌توانید هر زمان که بخواهید یک یا چند چنل در یوتیوب برای خود بسازید و به تولید محتوا و کسب درآمد بپردازید


در دنیای امروزی که شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند جای رسانه ملی و بسیاری از سرگرمی‌ها را در زندگی افراد بگیرند، یوتیوب به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی، به قلمرویی برای به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها، ایجاد محتوای آموزشی و سرگرمی تبدیل شده است. یوتیوب با برخورداری از بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در ماه، فرصتی طلایی برای کاربران خود ایجاد کرده تا بتوانند با تولید محتوای خلاقانه، کسب درآمد کرده و با سایر کاربران به تعامل بپردازند. با درآمدهای میلیونی که بسیاری از کاربران توانستند از یوتیوب دریافت کنند، بسیاری از افراد عادی به فکر کسب درآمد از این پلتفرم اجتماعی افتاده‌اند. اولین قدم برای کسب درآمد از یوتیوب، ساخت چنل یوتیوب و به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی در آن است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به آموزش ساخت کانال یوتیوب بپردازیم و شما را یک قدم به کسب درآمد از این شبکه اجتماعی نزدیک کنیم.

روش ساختن چنل یوتیوب در 5 مرحله آسان

روش‌های مختلفی برای ساخت چنل یوتیوب وجود دارد؛ بااین‌حال ما قصد داریم آسان‌ترین روش ساخت آن را به شما در ادامه آموزش دهیم:

1. یک حساب Google ایجاد کنید.

باتوجه‌به اینکه حساب‌های یوتیوب به طور مستقیم با حساب‌های گوگل متصل هستند، پیش از ساخت کانال یوتیوب، شما باید یک حساب کاربری Google ایجاد کنید. برای این کار به accounts.google.com بروید و روی گزینه Create account ضربه بزنید.

برای ساخت اکانت گوگل، لازم است تا اطلاعات کاربری خود را تکمیل کنید تا حساب شما به‌آسانی، تنها در چند دقیقه آماده شود.

2. حساب YouTube خود را بسازید.

حال نوبت این است که برای ساخت کانال یوتیوب، دست‌به‌کار شوید. برای این کار به YouTube.com رفته و روی Sign In در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

حال حساب Google خود را انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

برای ساختن چنل یوتیوب، تنها کافی است روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست‌ بالا ضربه بزنید و گزینه Create Channel را انتخاب کنید .

 

3. کانال یوتیوب خود را سفارشی کنید.

حال که چنل یوتیوبتان ساخته شد، نوبت این است که کمی کانال خود را سفارشی کنید. برای این کار نام و دسته‌بندی کانال YouTube خود را وارد کرده و یک عکس نمایه آپلود کنید.

 

برای بهبود کانال یوتیوب خود، می‌توانید اقدامات زیر را نیز انجام دهید:

  • یک تریلر اختصاصی به کانال اضافه کنید.
  • یک ویدیوی ویژه برای مخاطبین خود، به اشتراک بگذارید.

 

4. نام تجاری کانال یوتیوب خود را به‌روز کنید.

برای دسترسی به گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر، روی برگه Branding ضربه بزنید و اقدامات زیر را انجام دهید:

  •  عکس نمایه خود را تغییر دهید: از تصاویری با ابعاد حداقل 98×98 پیکسل برای تصویر نمایه کانال یوتیوب، استفاده کنید.
  •  بنر خود را تغییر دهید: بنر در واقع تصویری است که در بالای صفحه کانال شما ظاهر می‌شود. برای انتخاب تصویر بنر، از عکس‌هایی با سایز حداقل 2048 در 1152 پیکسل استفاده کنید.
  •  اضافه‌کردن یک واترمارک ویدیویی: واترمارک ویدیویی، درواقع همان آرم مخصوص شماست که گوشه سمت راست روی محتوای شما به نمایش در می‌آید. برای انتخاب واترمارک از تصاویری با ابعاد 150 در 150 پیکسل استفاده کنید.

 

5. توضیحات و اطلاعات تماس اصلی را به کانالتان اضافه کنید.

معمولا بسیاری از مخاطبان شما، علاوه بر دیدن ویدیوهای چنل، به دنبال ارتباط با شما هستند؛ برای همین، بهتر است شما اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی خود را، در کانال یوتیوب ذکر کنید. برای ثبت این اطلاعات، روی برگه Basic Info ضربه بزنید، لینک‌ها و اطلاعات تماس را اضافه کنید و توضیحی درباره کانال خود بنویسید.

 

روش‌های بهبود کانال یوتیوب

حال برای اینکه کانال یوتیوبتان رونق بگیرد و بتوانید زودتر به درآمد برسید، راه سختی در پیش ندارید و تنها کافی است به مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، توجه کنید:

1. توضیحات کانال خود را بهینه کنید.

معمولا یوتیوب به شما فضایی در کانالتان اختصاص می‌دهد تا کمی درباره برندتان و محتوایی که در یوتیوب به اشتراک می‌گذارید، توضیح دهید و خود را به مخاطبینتان معرفی کنید. این توضیحات به 1000 کاراکتر محدود شده است و شما فضای کمی برای خلاقیت به‌خرج‌دادن دارید.

استفاده از محتوای جذاب و خلاقانه برای این بخش، یک راه عالی برای افزایش سئوی کانال YouTube شما است. پس سعی کنید در توضیحات کانال خود از چند کلمه کلیدی مرتبط و CTA در خطوط ابتدایی استفاده کنید.

2. لینک‌هایی را به کانال خود اضافه کنید.

شما می‌توانید برای بهبود کانال و معرفی سایر راه‌های ارتباطی خود، حداکثر پنج لینک در بنر کانالتان اضافه کنید. برای اضافه‌کردن لینک در کانال یوتیوب، تنها کافی است، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • روی دکمه “Customize Channel” در صفحه اصلی کانال خود کلیک کنید.
  • حال روی نماد چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالا، درست در زیر کاور خود کلیک کنید.
  • یک لایت باکس تنظیمات کانال ظاهر می‌شود. در این بخش، باید گزینه‌ای با عنوان “Customize the layout of your channel” را تغییر دهید.
  •  اکنون که سفارشی‌سازی‌ها را در کانال خود فعال کرده‌اید، به صفحه اصلی کانال خود بازگردید و اکنون گزینه “Edit links” را در منوی تنظیمات انتخاب کرده و سپس به بخش “About” کانال خود بروید.
  • در این بخش، شما این امکان را خواهید داشت که لینک‌های موردنظرتان را اضافه کنید.

3. یک تریلر کانال اضافه کنید.

به‌محض اینکه بازدیدکنندگان وارد کانال شما شدند، قطعا دوست دارند بدانند که در کانال یوتیوب شما، چه نوع محتوایی یافت می‌شود. برای این کار شما می‌توانید با ساخت یک تریلر کوچک، اطلاعات مهمی درباره موضوع و نوع محتوا به مخاطبینتان بدهید.

جمع‌بندی

در این مقاله، قصد داشتیم به معرفی آسان‌ترین روش ساخت کانال یوتیوب بپردازیم؛ با مطالعه دقیق مطالب ارائه شده و عمل به دستورات آن، شما می‌توانید به‌راحتی کسب‌وکار یوتیوبی خود را راه بیندازید و مخاطبین خود را داشته باشید؛ اما به یاد داشته باشید که این، فقط آغاز راه است. دنیای یوتیوب در واقع دنیایی بی‌انتها و پرماجراست و برای موفقیت در آن، نیازمند تلاش، پشتکار و خلاقیت مستمر هستید.

برای موفقیت در یوتیوب، همیشه به دنبال ایده‌های جدید باشید، با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای بهبود عملکردتان استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه از تلاش‌کردن دست نکشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد؛ خوشحال می‌شویم نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا ساخت چنل یوتیوب رایگان است؟

بله؛ راه‌اندازی یک کانال YouTube رایگان است و برای آغاز کار با یوتیوب تنها کافی است تا هزینه تجهیزاتی همچون میکروفون و دوربین را بپردازید.

یوتیوبرها چگونه در یوتیوب کسب درآمد می‌کنند؟

از روش‌های کسب درآمد در یوتیوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروش محصولات یا کالا
  • تامین مالی جمعی
  • تامین مالی طرفداران
  • به‌عنوان یک اینفلوئنسر با برندها کارکردن

آیا می‌توانم 2 کانال در یوتیوب داشته باشم؟

بله؛ یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد هرچقدر دوست دارید، کانال ایجاد کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی